Qualitime zapewnia poufne kanały komunikacji dla sygnalistów
Przygotuj swoją firmę na nowe przepisy! Zapewniamy wewnętrzne kanały komunikacji dla sygnalistów – portal internetowy tuzglaszam.pl, infolinię oraz dedykowany adres e-mail w domenie tuzglaszam.pl. Oferujemy również oprogramowanie do wygodnego zarządzania zgłoszeniami. Jako wyjątek na rynku, pośredniczymy w kontakcie z sygnalistami – mamy w tym doświadczenie!
Już wkrótce w życie wejdą przepisy dotyczące ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa w organizacjach, czyli tzw. sygnalistów. Pracodawcy – w pierwszej kolejności zatrudniający co najmniej 250 pracowników – będą zobowiązani do utworzenia poufnych kanałów komunikacji, za pomocą których pracownicy i niektóre inne osoby będą mogły zgłaszać informacje o naruszeniach prawa w organizacji. Wymagane będzie również wdrożenie procedur dotyczących procesu zgłaszania nieprawidłowości oraz ich wyjaśniania. Polska ustawa o ochronie sygnalistów została już przygotowana i wkrótce trafi do Sejmu. Wynikający z przepisów Unii Europejskiej termin na jej wdrożenie to 17 grudnia 2021 r.

OFERTA
Poniżej przedstawiamy porównanie standardowych pakietów usług dotyczących zapewnienia kanałów komunikacji dla sygnalistów.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej oraz poznać nasz cennik – skontaktuj się z nami!
Pamiętaj, że nasze pakiety są jedynie wstępną propozycją. Oferujemy konfiguracje oraz usługi dodatkowe dostosowane do potrzeb każdego klienta.


CO NAS WYRÓŻNIA
Qualitime posiada kilkuletnie doświadczenie w pozyskiwaniu informacji o nieprawidłowościach w zakładach pracy. Zaufali nam duzi pracodawcy oraz ich pracownicy. Oferujemy różnorodne kanały zgłaszania nieprawidłowości i ich obsługę przez nasz wykwalifikowany zespół.

Jak działamy
Zapewniamy dostęp do różnych kanałów komunikacji dla sygnalistów oraz możliwość obsługi kontaktu z sygnalistami. Nasza oferta obejmuje:
Bezpieczny portal internetowy z systemem obsługi zgłoszeń anonimowych i imiennych (tuzglaszam.pl)
Infolinię dedykowaną do zgłaszania nieprawidłowości
Adres e-mail dedykowany do przyjmowania zgłoszeń
Możliwość zarządzania zgłoszeniami z różnych kanałów komunikacji oraz dokumentowania czynności wyjaśniających w portalu internetowym tuzglaszam.pl
Obsługę kanałów komunikacji z sygnalistami oraz wsparcie w kontakcie zwrotnym z sygnalistą
Umożliwiamy skorzystanie ze wszystkich lub wybranych z powyższych usług. Oferujemy atrakcyjne pakiety oraz pozostajemy w pełni elastyczni. Każdy z naszych klientów decyduje, jakiego rodzaju wsparcie chciałby uzyskać, my przygotowujemy indywidualną ofertę.
- Możliwość nadania dostępu osobie z zewnątrz, na przykład prawnikowi, do wglądu i zarządzania konkretną sprawą (w zależności od wybranego pakietu)
- Tekst i kwestionariusz w systemie dokonywania zgłoszeń mogą być dostosowane do potrzeb klienta (w zależności od wybranego pakietu)
- Możliwość brandingu firmowego systemu oraz dedykowanego adresu portalu (firma.tuzglaszam.pl)
- Wysoki poziom bezpieczeństwa danych
- Łatwą, intuicyjną obsługę – bez potrzeby dodatkowych szkoleń
- Zgodność z przepisami
- Szybką instalację
- Możliwość wprowadzenia zgłoszeń otrzymanych za pośrednictwem innych kanałów komunikacji
- Wielojęzyczność.
Portal internetowy
Oferujemy bezpieczny kanał do dokonywania zgłoszeń elektronicznych przez sygnalistów – portal internetowy tuzglaszam.pl, który zapewnia:
- Całkowitą anonimowość dla sygnalistów
- Możliwość ujawnienia danych osobowych przez samych sygnalistów w celu skorzystania z przysługującej im ochrony
- Elektroniczny dostęp do dokumentacji sprawy, zapewnienie elektronicznej dokumentacji czynności wyjaśniających
- Elektroniczny monitoring terminów na kontakt zwrotny z sygnalistą
- Anonimowy kontakt zwrotny z sygnalistą
- Sygnalista widzi, do kogo zostanie przesłane zgłoszenie (w zależności od wybranego pakietu)
- System zarządzania sprawami umożliwiający generowanie raportów i poznawanie statystyk (w zależności od wybranego pakietu).
- Brak konieczności wcześniejszej rejestracji.
- Wszystkie zgłoszenia tekstowe podlegają standaryzacji interpunkcyjnej (usunięcie znaków interpunkcyjnych oraz wielkich liter) w celu zapobiegnięcia identyfikacji sygnalisty przy pomocy analizy stylometrycznej
- Sygnaliści mogą wskazać, czy będą dostępni w celu udzielenia odpowiedzi na pytania bez rezygnacji z anonimowości
- Szyfrowanie od końca do końca (end to end encryption) – wiadomości mogą odczytać wyłącznie sygnalista i osoba odbierająca zgłoszenie w systemie Qualitime.
- Niemiecki dostawca technologii Qualitime wdrożył program zapewnienia zgodności i bezpieczeństwa, którego centrum jest certyfikacja ISAE 3402, która została zakończona latem 2021 r.
- Dane hostowane są na serwerach DATEV eG w Niemczech (Norymberga). DATEV jest podmiotem odpowiedzialnym za fizyczne bezpieczeństwo infrastruktury. Centrum danych DATEV posiada certyfikat ISO 27001, poświadczający najwyższy poziom bezpieczeństwa. Z pełną listą certyfikatów DATEV można zapoznać się pod tym linkiem.
- Pełna anonimowość.
- Możliwość świadomego ujawnienia tożsamości przez sygnalistę
- Najwyższy poziom bezpieczeństwa danych
- Możliwość dodania załączników do wiadomości
- Nowoczesny kanał komunikacji
- Dostępność przez całą dobę
- Możliwość pełnego brandingu firmowego
- Elektroniczny system dokumentowania czynności wyjaśniających zgłoszenie od sygnalisty
- Wiele opcji i wersji językowych
- Możliwość skorzystania z obsługi kanału komunikacji przez zespół Qualitime.
Infolinia
Zapewniamy czynną całą dobę automatyczną infolinię dla sygnalistów.
- Infolinia jest łatwo dostępnym kanałem komunikacji dla osób unikających zgłoszeń internetowych.
- Choć nasz portal do dokonywania zgłoszeń elektronicznych zapewnia pełną anonimowość, niektórzy sygnaliści obawiają się możliwości identyfikacji ich tożsamości w sieci. Możliwość dokonania telefonicznego zgłoszenia może rozwiać takie obawy.
- Zgłoszenie za pośrednictwem infolinii może być łatwiejsze dla osób dotkniętych wykluczeniem cyfrowym.
- W zależności od preferencji, klient może skorzystać z ogólnej infolinii Qualitime lub infolinii dedykowanej, która charakteryzuje się indywidualnym numerem telefonu oraz spersonalizowaną informacją głosową.
- Możliwość wprowadzenia nagrań z infolinii do elektronicznego systemu zarządzania zgłoszeniami sygnalistów (w zależności od wybranego pakietu).
Korzyści:
Korzyści:
Oferujemy możliwość dokonywania zgłoszeń za pośrednictwem poczty elektronicznej w domenie tuzglaszam.pl
- Komunikacja za pośrednictwem poczty elektronicznej pozwala na łatwy kontakt zwrotny z sygnalistą.
- Poczta elektroniczna może być preferowanym kanałem komunikacji dla sygnalistów, którzy chcą ujawnić swoje dane osobowe w celu skorzystania z ochrony przed ewentualnymi działaniami odwetowymi.
- Oferujemy możliwość utworzenia dedykowanego adresu e-mail w domenie tuzglaszam.pl (firma@tuzglaszam.pl), z opcją obsługi zgłoszeń przez zespół Qualitime lub automatycznym przekierowaniem korespondencji na inny adres firmowy.
Obsługa kanałów komunikacji
Qualitime zapewnia obsługę wszystkich kanałów komunikacji.
- Nasz zespół może pełnić funkcję administratora systemu zgłoszeń oraz pośredniczyć w kontakcie z sygnalistą.
- Obsługa kanałów komunikacji jest szczególnie polecana organizacjom, które nie planują tworzenia stanowisk pracy poświęconych obsłudze zgłoszeń z powodu spodziewanej niskiej ich liczby lub przedsiębiorcom, którzy chcą zapewnić zewnętrzne wsparcie dla działu HR.
- Zespół Qualitime jest doświadczony w obsłudze zgłoszeń oraz zna aktualnie obowiązujące przepisy.
- Zapewniamy zwrotny kontakt z sygnalistami w terminach ustawowych. Przypominamy o upływających terminach na dokonanie czynności wyjaśniających.
- Powierzenie obsługi zgłoszeń Qualitime zmniejsza konieczności szkoleniowe zespołu wewnętrznego. Zespół wewnętrzny obsługujący kanały komunikacji z sygnalistami w organizacjach otrzymujących niską liczbę zgłoszeń powinien przechodzić regularne szkolenia, gdyż brak kontaktu ze zgłoszeniami może spowodować zanik umiejętności.
Korzyści:

WDROŻENIE
Etap wdrożenia jest kluczowy dla powodzenia projektu:
W ramach procesu wdrożeniowego, przygotowujemy materiały informacyjne, organizujemy szkolenia dla zespołów HR oraz kadry menedżerskiej, odbywamy spotkania z pracownikami i odpowiadamy na pytania związków zawodowych. Pracujemy z organizacjami o skrajnie odmiennej kulturze organizacyjnej i poziomie współpracy zespołu pracowników z kadrą zarządzającą.
Zapewniamy rekomendacje kancelarii prawnych w zakresie prawnych aspektów wdrożenia.